آیا ترکیه ارزان ترین کشور برای خرید ملک است؟

خرید ملک در ترکیه - اخذ اقامت ترکیه - خرید ملک در استانبول - خرید خانه در ترکیه

آیا ترکیه ارزان ترین کشور برای خرید ملک است؟

۴ بازديد

برای پاسخ دادن به این سوال، ما قیمت ملک در کشورهای دیگر را بررسی کردیم و نتیجه آن را در این مقاله به شما ارائه می‌کنیم.

مشتریان اغلب از ما می‌پرسند که آیا ترکیه ارزان ترین کشور برای خرید ملک است؟ برای پاسخ دادن به این سوال، ما قیمت ملک در کشورهای دیگر را بررسی کردیم و نتیجه آن را در این مقاله به شما ارائه می‌کنیم. اما قبل از ورود به موضوع، نکته‌ای که متوجه شدیم این است که اگر می‌خواهید در خارج از کشور ملکی خریداری کنید، باید فاکتورهای دیگری به جز قیمت را هم مدنظر قرار دهید.

برای مثال در این بررسی قیمت املاک سرتاسر دنیا، کشور کره شمالی با ارزان‌ترین قیمت‌ها، به شما امکان خرید و فروش املاک را می‌دهد. اما زندگی در این کشور، آرزوی کمتر کسی است. پس به احتمال قوی از لیست گزینه‌های شما حذف خواهد شد. قبل از هرکاری، وضعیت سیاسی هر کشوری که می‌خواهید برای سرمایه‌گذاری ملک انتخاب کنید را بررسی نمایید. پایدار بودن سیستم دولتی یک کشور می‌تواند تعیین کننده بسیاری از فاکتورهای دیگر باشد. در غیر اینصورت ممکن است در آینده دچار مشکل شوید.

به غیر از این نکات، 7 فاکتور دیگر هم هستند که در هنگام پیدا کردن ارزان ترین کشور برای خرید ملک باید مدنظر قرار دهید.

ارزان ترین کشور برای خرید ملک – فاکتورهایی که باید در نظر گرفت

هزینه خرید

به غیر از مبلغی که باید برای خرید خود ملک – اعم از خانه یا زمین – بدهید، حواس‌تان به سایر هزینه‌های هم باشد. برای مثال هزینه استخدام وکیل، مترجم، دفتر اسناد رسمی، تمبر مالیاتی، عوارض و هزینه‌های آژانس املاک.

آیین نامه‌های قانونی

اگر متوجه شدید که ملک مورد نظر موروثی یا استیجاری است، وضعیت مالکیت قانونی آن را نیز بررسی کنید. خصوصاً اگر می‌خواهید یک آپارتمان بخرید. برای مثال در ترکیه، صاحبان آپارتمان‌ها می‌بایست به قانون مالکیت مشترک ساختمان وفادار بمانند. این قانون مشخص می‌کند که فضاهای مشاع در ساختمان چگونه باید مورد استفاده قرار گیرد و مدیریت شود.

فرایند خرید

اگرچه اغلب افراد برای خرید ملک از یک وکیل کمک می‌گیرند اما لازم است که شخصاً هم به مراحل و فرایند ثبت سند و نقل و انتقالات مسلط باشید. در کشورهایی مانند ترکیه، این فرایند طی سه هفته نهایی می‌شود. مگر اینکه بخواهید ملک را اجاره هم بدهید. اما در سایر کشورها این پروسه ممکن است ماه‌ها به طول بیانجامد.

هزینه‌های جاری

در کنار مواردی که گفته شد، بررسی کنید که برای یک سال آینده، چه مقدار پول باید کنار بگذارید. از هزینه قبوض آب و برق و گاز گرفته تا عوارض و مالیات. اگر قصد خرید آپارتمان را دارید، باید ماهانه هزینه شارژ ساختمان را نیز در نظر بگیرید و بودجه‌ای جداگانه برای نگهداری ساختمان نیز داشته باشید.

هزینه‌های نوسازی

گاهی اوقات بعضی از کیس‌های خرید ملک آنقدر ارزان هستند که انگار مشکلی دارند. وقتی قصد سرمایه‌گذاری در ملک را دارید، باید قبل از خرید یک ارزیابی یا گزارش مستقل از وضعیت خانه یا آپارتمان مورد نظر بگیرید. در ترکیه، خانه‌های سنگی قدیمی را می‌توانید با قیمتی استثنائی خریداری کنید. اما هزینه‌های نوسازی چنین خانه‌هایی، دوبرابر قیمت خود ملک خواهد بود. به علاوه این خانه‌ها ممکن است اسنادی که خانه‌های مدرن دارند را نداشته باشند و نتوانید بعضی از کارهای قانونی را تکمیل کنید.

وضعیت محله

تقریباً در همه شهرهای دنیا، بعضی از محله‌ها بهتر و در نتیجه گران‌تر از سایر قسمت‌های شهر هستند. قیمت خانه و آپارتمان هم در محله‌های پایین شهر معمولاً ارزان‌تر است. اما به جای تمرکز روی ارزان‌ترین محله یا ارزان‌ترین کشور برای خرید ملک، کمی وقت بگذارید و وضعیت این لوکیشن‌ها را هم بررسی کنید. مطمئن شوید که امکانات و شرایط محل انتخابی شما، با انتظارات‌تان همخوانی دارد.

متن کامل مقاله را در اینجا مطالعه کنید

خرید ملک در ترکیه 

اخذ اقامت ترکیه 

خرید خانه در استانبول 

سرمایه گذاری در ترکیه

لینک این ترکیه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.